על אהבה, מערכות יחסים ורהיטים מ-IKEA

איך להיות מאוהב אבל לא להפסיד את המכנסיים?!

יזמים בשלבי ההמצאה הראשונים, ולפעמים גם הרבה אחר כך מאבדים כל קשר רציונאלי לרעיון שפיתחו. לא פעם אני נתקל באנשים מנוסים, חלקם עם ניסיון כלכלי לא מבוטל, שמסבירים לי בלהט שכל בית, ממש כל בית חייב את המוצר שלהם. פירסום, נראה להם ממש מיותר שהרי העולם מחכה למוצר שלהם וגם ככה לא יצליחו לספק את הביקושים. עם הלהט הזה הם ניגשים לגייס השקעה או במקרה הרע יותר את החסכונות האישיים… מכאן מתחילה הנפילה.

ניסיתם פעם להגיד לבחור מאוהב שהבחורה לא בשבילו? אם כן אתם יודעים את המשמעות של המושג "אויב העם", כך גם היזמים האלו.

אז מה עושים? קודם כל מכבדים, מקשיבים, זורמים, שואלים שאלות ומובילים בעדינות לתהליך מחשבתי שמביא את היזם למחשבות קונקרטיות נושא אחר נושא, מחשבה אחר מחשבה, תובנה אחר תובנה. הרעיונות הטובים יוצאים מחוזקים מתהליך מחשבתי ענייני- מפה אפשר להתחיל יחד תהליך הקמה וניהול אמיתי. הרעיונות הטובים פחות מוצאים את עצמם במגירת הפנטזיות. דן אריאלי מספר שבאחד המחקרים גילה שככל שהוראות ההרכבה של רהיט מאיקאה מסובכות יותר, כך אנשים אהבו יותר את הרהיט שהרכיבו, על כך אני יכול לומר- אם רק תתנו לנו הזדמנות נהפוך את האהבה הלוהטת שלכם למערכת יחסים.

יניב ויימן

עפר עבד אתנו כיועץ עסקי ואסטרטגי במהלך תקופה של שנתיים

GO NO GO- האם משתלם להקים עסק עצמאי

Go-No-GO – האם באמת משתלם לי להקים עסק עצמאי?

בפגישותיי עם בעלי עסקים, בתחומים שונים ומגוונים, אני מגלה כי רבים מהם אינם מנתחים נכון את התוצאות העסקיות של פעילותם. הם אינם יוצרים לעצמם את בסיס המידע שהוא כה חיוני לצורך קבלת החלטות עסקיות נכונות. במאמר שלפניכם אציג כמה עקרונות פשוטים שיאפשרו לכל בעל עסק, גם אם אינו כלכלן או  רו"ח, להגיע לשורה התחתונה – שורת הרווח (או ההפסד) של העסק. חשוב מכך, נלמד כיצד לחלק את הפעילות לתחומים/מרכזי רווח וגם כיצד לזהות את מנועי הצמיחה, כמו גם את החלקים הבעייתיים בעסק שלנו.

נגישות
ימים
שעות
דקות
שניות

אני שמח להזמין אתכם להשתתף בהוצאה לאור של הספר החדש שלי.

בואו להיות שותפים לתהליך היצירה, לרכוש לעצמכם ספרים ותשורות אחרות

כדי לתת דחיפה משמעותית להוצאת הספר ולעזור לי להפיק אותו

בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

פרויקט ימומן רק אם יגיע ליעד הגיוס עד ל- 30/12/2021

איך אוכל לעזור לך?